יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

אוכל לבית ספר - תכנון ארוחות שבועי


החופש הגדול אוטוטו מסתיים, החזרה לבית הספר מתקרבת, אתם מתחילים לנשום לרווחה... ואז אתם נזכרים ושואלים את עצמיכם שוב, עם מה נצייד את הילדים לבית הספר? אילו ארוחות להכין? מה כדאי? מה בריא? מהם השילובים הנכונים.

לפניכם רעיונות לארוחות עשר לא שגרתיות, מגוונות ומלאות בערכים תזונתיים שיתנו מענה מושלם לבריאותם של ילדיכם בזמן שהותם בבית הספר. 

לדף תזונה בריאה לילדים



ארוחות לבי"ס – לחיזוק הגוף,חידוד המוח ומניעת היפראקטיביות.



הכינו טבלה שבועית והחליטו ביחד עם הילד על הארוחות שלו בבי"ס או בגן.
רצוי לשלוח עם מפית או מגבת קטנה.

הצעה לתפריט שבועי:

יום א'
כריך כוסמין עם ממרח פסטו/טחינה ביתית/חומוס ביתי/אבוקדו+ירקות קשים חתוכים: מקלות סלרי,מקלות גזר,רצועות גמבה.
1/2 אשכולית+אגוזי מלך להמשך היום





יום ב'
פסטה מקמח דורום מלא עם שמן זית ופטריות+ סלט ירקות עם שמן זית ולימון ללא מלח(לשלוח מלח בנפרד)
תפוח+גרעיני דלעת 





יום ג'
גרגירי חומוס או טורמוס מבושלים עם מעט מלח+פרוסה או לחמניה מלחם שיפון +ירקות חתוכים: מלפפון,חסה,עגבניות שרי,ברוקולי
שזיף+גרעיני חמניות




יום ד'
פיתה מקמח מלא עם ממרח אבוקדו וחביתה או ביצה קשה +ירקות: כרוב חתוך קטן,גזר,קולורבי
מנגו+ 6 - 10שקדים שהושרו במים

יום ה
סרדינים בשמן זית (לילדים קצת יותר גדולים)+סלט ירקות +לחמניה/לחם מכוסמין 
יום שישי
כריך מלא בממרח חלבה ביתי- כף טחינה +כפית דבש 2 טיפות תמצית וניל לערבב היטב ולמרוח על הכריך.

ירקות ופירות חתוכים.


סוגי לחמים מומלצים אינם רק חיטה מלאה.יש לגוון עם שיפון וכוסמין.להימנע  מלחם לבן.
פירות אפשר ורצוי כמובן לגוון בהתאם לעונה.
המלצה זו היא כמובן בסיס לשינויים בהתאם לרצונות הילד ושיקולכם.כל תוספת שלכם ורעיון אחר יתקבלו בברכה.
אם ישנם מזונות בתפריט שהילד לא טעם או לא מכיר, מומלץ להתחיל כבר עכשיו לחשוף אותו למזונות הללו שיתחיל להכיר ולהתרגל.
במחקרים נמצא שכדי להתרגל למזון חדש יש להיחשף אליו בין 10-15 פעמים לפחות. כלומר על ההורים מוטלת האחריות להציע לילדם לפחות 15 פעמים את המזון החדש ולא לחשוב שאחרי פעם או פעמיים שהילד סירב לאכול מאותו מזון זה אומר שהוא לא אוהב. להמשיך להציע ללא כפיה וברוח טובה פעם ועוד פעם ועוד פעם עד שהילד בסוף יסכים לטעום כל פעם עוד קצת ועוד קצת.

נירית פרידלנדר

נטרופתית ומטפלת בצמחים 
יעוץ וליווי תזונתי אישי און ליין לחיים בריאים
לדף תזונה בריאה לילדים


‏אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה